Джерело: shutterstock
Всі батьки хочуть, щоб їхні діти любили читати. Адже книги не тільки дають знання і розвивають фантазію, а й надають можливість разом з улюбленими героями прожити не одну, а кілька життів, вчать приймати рішення, думати, змінюють ставлення до світу. Читаючі люди більш успішні в житті-це факт. Не ті, хто просто вміє читати, а ті, хто по-справжньому любить книгу. Так як же допомогти малюкові полюбити читання?
вік не перешкода
Не дивуйтеся тому, що дитині можна починати читати з перших днів життя. При читанні у дитини на рівні підсвідомості відкладаються правильні мовні конструкції. Додайте до цього заспокійливий ефект від того, що малюк чує рідний голос — мамин або татів, і стане зрозуміло, чому в подальшому книга буде викликати у нього тільки позитивні емоції.
читання як гра
Коли малюк підросте, до його навчання потрібно підійти усвідомлено. Так, малюк швидше навчиться читати, якщо буде сприймати процес читання як гру. Йому подобається якийсь книжковий герой? дозвольте малюкові побути їм: підберіть відповідні одяг, зачіску або декор.
Джерело: gettyimage
читайте книги з виразом , озвучуючи кожного персонажа. Давайте дитині можливість взяти участь в процесі. Нехай придумає свій власний варіант розвитку подій або складе розповідь по книжковій ілюстрації. Так він відчує себе співавтором історії.
Ще один варіант — купувати книги серіями , але кожен наступний том купувати тільки після прочитання попереднього. А коли серія збереться повністю, це можна відсвяткувати! аудіокниги 8>—>- теж непоганий метод пробудити дитячий інтерес до читання. Почувши, як хтось впевнено і швидко читає, малюк, можливо, захоче потренуватися і сам. І у нього обов’язково вийде!
метод льва кассіля
Дитина вже непогано читає, але не дуже любить це робити? може допомогти метод, який отримав ім’я відомого дитячого письменника. Втім, багато батьків додумуються до нього інтуїтивно. Суть в тому, щоб закінчити читання вголос на найцікавішому місці. І не погоджуватися читати далі під дуже серйозними приводами. У більшості випадків дитяча цікавість бере верх і малюк починає читати самостійно.
Джерело: fotolia
дивимося навколо
На вулиці звертайте увагу крихти на вивіски, покажчики, цінники в магазині, розклад руху на зупинці громадського транспорту. Так йому буде легше зрозуміти важливість читання для повсякденного життя. » я в будиночку!»діти дуже люблять забиратися в «будиночки». Адже так цікаво сидіти, наприклад, під столом, накритим покривалом, і спостерігати звідти за дорослими! це особистий простір малюка, місце, де він-господар. Так чому ж не обладнати для нього такий будиночок? зробити це можна, використовуючи подушки, матрац, плед, великі картонні коробки, які послужать імпровізованої «меблями». Головна умова: розташовуватися він повинен в безпосередній близькості від книжкових полиць. Впевнені, дитині сподобаються затишні посиденьки у власному «будиночку» з книгою в руках.а ще можна подарувати йому ліхтарик і дозволити читати перед сном. Звичайно, під ковдрою! діти сприймають це як особливий привілей, що дозволяє їм відчути себе дорослими.
Джерело: fotolia
Нав’язувати книги — не найкращий метод, ризикуєте отримати зворотну реакцію. Але якщо дати дитині право вибору — це може спрацювати. Напевно він вибере те, що йому цікаво, а значить, і читати буде із задоволенням.цікавий спосіб пробудити інтерес до читання-залучити дитину до приготування їжі . Нехай вибере з куховарської книги рецепт, але прочитати його він повинен сам. Час від часу міняйтеся ролями: нехай малюк виконує посильну роботу, готує, а ви читайте.
У малюка повинна бути особиста бібліотека — він обов’язково захоче поповнити її новими книгами!
кращий приклад-це ви
Якщо малюк росте серед людей, які вкрай рідко беруть в руки книгу, складно очікувати, що він виросте читає людиною. Адже не дарма кажуть:»скільки дитини не виховуй, він все одно буде схожим на тебе». Якщо вдома немає навіть невеликої бібліотеки, батьки не обговорюють книжкових героїв, не діляться враженнями, дитині складно буде зрозуміти, навіщо ж потрібні ці книги? адже мама і тато цілком успішні і без них. Так що постарайтеся хоч ненадовго, нехай даже15 хвилин в день, але все ж приділяти увагу книзі.малюк навчився читати самостійно? це не привід припиняти сімейні читання. Адже що може бути краще часу, проведеного разом?
Джерело: instagram @kateoliver
слідкуйте за часом
- з 10 місяців до півтора років у дитини формується словниковий запас, і читання вголос в цей період — саме те, що треба. Ви читаєте малюкові книгу і разом розглядаєте картинки не більше 4 хвилин за 1 раз, довше утримувати увагу малюк не в змозі.
- максимальний час, протягом якого 2-3-річний малюк може уважно слухати вас і дивитися книгу, — 20 хвилин.
Джерело: fotolia
Вчитися по букварю нудно? щоб малюк вивчив букви легко і швидко, є й інші, доступні і веселі, способи. на кого вони схожі? щоб букви перестали бути для малюка «на одне обличчя», намалюйте на аркуші паперу контур букви. Потім запропонуйте дитині розглянути її і подумати, на що вона схожа. Домалюйте букву до придуманого образу. Наприклад, буква о може перетворитися в апетитний пончик, т — в парасольку, а ш — в гребінець. Якщо зробити букви несхожими один на одного, малюк навчиться їх розрізняти набагато швидше. плетемо з дроту відмінний матеріал для виготовлення букв — звичайний дріт. З неї можна скрутити букви будь-якої форми і розміру, а потім прикрасити: обмотати кольоровим папером, стрічками, товстими нитками, а зверху наклеїти намистини, паєтки, гудзики. Спробуйте освоїти з малюком техніку пап’є-маше. Для цього візьміть тонкий папір і клей пва. Попросіть малюка розірвати папір на невеликі шматочки, потім умочуйте кожен в клей і закріплюйте на дротяному каркасі. Коли буква буде готова, дайте як слід висохнути. Потім її можна пофарбувати акриловою фарбою, намалювати яскраві, красиві візерунки. Такі букви виглядають майже як твори мистецтва. Навряд чи діти відмовляться викласти з них прості слова!
смачна абетка відмінні літери виходять з нарізаної тонкими паличками моркви або огірка. Але найсмачніші-це печиво, зроблене разом з мамою! найзручніше ліпити букви з пісочного тіста. Готові букви прикрасьте різнобарвною глазур’ю, кондитерської присипкою. Розширюйте лексикон крихти, вводячи нові слова. Пограйте в» їстівне-неїстівне»: викладайте слова і просите визначити, їстівне чи те, що вони означають.