Оскар-2018: кому дістанеться золота статуетка і за що?

89

через кілька днів, в неділю, 4 березня, одна з головних кінобітв року буде закінчена: в голлівуді роздадуть 23 золотих статуетки, і деякі номінанти, цілком можливо, отримають не одну, а кілька нагород.

Традиційно видача «оскарів» відбувається в останній тиждень лютого, проте цього року через проведення олімпіади церемонію перенесли на перші вихідні березня.

90-я ювілейна церемонія унікальна завдяки своїм номінантам. За золоту статуетку в номінації «кращий режисер» бореться грета гервіг — п’ята в історії кінопремії жінка, яка претендує на премію «оскар».

За звання «кращий оператор» вперше бореться жінка-рейчел моррісон. На звання кращого документаліста претендує янс форд-трансгендер, відкрито говорить про свою зміну статі. Один з основних кінотрендів, на думку голлівудських кінокритиків і співробітників індустрії, — історії одностатевого кохання.

Російська служба бі-бі-сі розбиралася, які фільми і актори можуть перемогти і чому, як сильно змінилася «фабрика мрій» після хвилі скандалів про сексуальні домагання і позначиться це на зовнішньому вигляді і поведінці голлівудських зірок на самій церемонії.

як зробити фільм, який отримає номінацію на «оскар»?

Класичний голлівудський рецепт фільму-претендента на «оскар» складається з трьох компонентів: сильна історія, акторська гра і сильний соціальний або політичний меседж, до яких американська кіноакадемія відчуває особливий пієтет.

Як приклад тут люблять наводити фільми «в центрі уваги» — про розслідування журналістів американської газети «бостон глоб» про сексуальні домагання і педофілії всередині католицької церкви, «ерін брокович» — біографічна стрічка про долю американської правозахисниці, яка бореться проти корпорації, що забруднює навколишнє середовище, і «білі шоломи» — короткометражна документальна стрічка про волонтерський рух в сирії.

Джо байрон, професор лос-анжелеської кіношколи:

По-перше, потрібні вміння і майстерність — фільм повинен бути ідеальним з точки зору виконання. Друге-кіно має захоплювати, ви повинні відразу ж проявити ставлення до історії, яка розповідається.

Режисери-вони ж оповідачі, і що мені імпонує у фільмах, які цього року номіновані на «оскар», це їхні історії.

Що відбувається з нами, коли ми сидимо в кінотеатрі і бачимо історію, яка раптово знаходить в нас відгук? ми забуваємо про наше власне життя і власні проблеми, ми віддаємо себе історії і кризи, про які йде мова у фільмі.

Але найбільші картини, які змінюють наше життя і отримують «оскари», — це ті, за допомогою яких ми задаємо собі питання про наше власне життя, це ті фільми, про які ми думаємо перед сном, після того, як їх подивилися, і про які думаємо на ранок.

Голлівуд завжди любив історії про людей, які перемагають обставини. Як правило, це історії про людину, яка щиро хоче чогось, але є перешкода, і ця людина або отримує бажане, або ні, але це історія боротьби.

Але що набагато важливіше самої історії — причина, по якій вона розповідається в той чи інший час.

Великі студії не люблять сильні соціальні або політичні меседжі і уникають їх. Такими історіями, як оскароносна «в центрі уваги», сценарій якої довгий час знаходився в чорному списку, займалися незалежні кінокомпанії, які подолали безліч перешкод.

Марлі робертс, кінопродюсер і актриса:

Дуже зрозумілий приклад політичного і соціального послання — фільм «секретне досьє» стівена спілберга. Це картина, зроблена великою кінокомпанією про роль дуже сміливих журналістів, які розсекретили документи пентагону про війну у в’єтнамі. Враховуючи те, як в ті роки ставилися до медіа, як публікувалася певна інформація, це явно перегукується з тим, що відбувається зараз.

які історії задають тон цього року?

Історії кохання-безумовна голлівудська класика, але в 2018 році у неї особливий тренд — одностатева складова. Про це — «клич мене своїм ім’ям», фрагментарно — «леді берд» і «форма води».

Брайан маклафлін, член американської гільдії кінопродюсерів:

Історії геїв зараз приймаються набагато легше і ширше, це показується не як щось незвичайне, як у фільмі «клич мене своїм ім’ям», де такі відносини були показані як допустимі.

У фільмі «леді берд» один з героїв відчував сором через те, що був геєм, але героїня дуже добре його зрозуміла і прийняла, і в цьому дуже важливий і сильний урок.

Говорячи про «клич мене своїм ім’ям» — дещо дивно виглядає вік персонажа: якби він був хоча б роком старше, в америці це б прибрало деякі питання навіть з точки зору маркетингу, тому що зараз багато хто може сказати, що цей фільм — про спокушання підлітка (один з героїв фільму — 17-річний молодий чоловік, неповнолітній з точки зору американського законодавства — прим. Ред.). Таким чином, якби він був на рік старше, це б прибрало звинувачення.

Марлі робертс:

«клич мене своїм ім’ям» — цей фільм, про який я багато думала, коли вийшла з кінотеатру. З точки зору американського законодавства, ці відносини-поза законом, але, за італійськими законами (дія картини відбувається в італії — бі-бі-сі), де 14 років — вік сексуальної згоди, все добре.

Я думаю, творцям» клич мене своїм ім’ям » вдалося розповісти історію кохання. Так, двоє цих чоловіків-геї, але не в цьому ж сіль. Найголовніше-це двоє людей, які люблять один одного і все навколо, — і це знайде відгук в серцях багатьох людей. І, звичайно, особливо зворушливим виглядає ставлення до подій батьків еліо.

Чим номінанти 90-ї ювілейної церемонії «оскар» відрізняються від своїх попередників? відсутність єдиного фаворита, який збере «урожай» статуеток — одна з відмінних рис «оскара-2018».

Більшість історій, номінованих на» оскар » цього року, викликають більше суперечок, ніж однозначної згоди щодо лідера.

Хто може перемогти в номінації «кращий фільм»?

Брайан маклафлін:

У категорії переможців я був би радий бачити «геть», але я думаю, переможуть» три білборди на кордоні еббінга, міссурі «або»форма води».

Джо байрон:

«дюнкерк» — прекрасний фільм, абсолютно приголомшливий,» геть » — фільм, зроблений простими людьми без великих грошей. Ти дивишся такий фільм і щось відчуваєш, є емпатія і є є відгук в серці.

Марлі робертс:

Я особисто таємно сподіваюся на призи для «форми води» і «леді берд».

«леді берд» — особливий фільм, і він вийшов в особливо актуальний момент. Це історія про двох людей, подібних яким ми досі ніколи не бачили, вони дуже показові в цей момент. Це також історія про жінок, які знімають фільми, жінок, які надихають персонажів, жінок-лідерів і жіночих моментах, ось це все дає мені особливу надію з приводу і кіноіндустрії, і світового лідерства.

Хто може перемогти в категоріях «кращий актор «і»краща актриса»?

Джо байрон:

У гері олдмена проблеми (актор звинувачується в тому, що вдарив дружину телефонною трубкоюу присутності дітей — бі-бі-сі), але його акторська гра у фільмі «темні часи» настільки неймовірна, що у нього є всі шанси на перемогу.

Брайан маклафлін:

Я думаю, у гері олдмена є всі шанси перемогти в номінації «кращий актор». Краща актриса другого плану-швидше за все, елісон дженні.

Я думаю, френсіс макдорменд, найімовірніше, переможе в номінації «краща актриса». Я також сподіваюся, що переможе марго роббі, тому що я вважаю, що фільм «тоня проти всіх» просто чудовий.

Найкращий актор другого плану-сем роквілл, і це цікаво, тому що він завжди був у категорії «інді-акторів», крім його ролі в «залізній людині».

Марлі робертс:

Я впевнена, що головний фаворит в номінації «краща чоловіча роль» — це гері олдмен. Я спостерігала за тімоті шаламе особисто, я бачила його у виставі в нью-йорку, він був суперзіркою. Ви не уявляєте собі, який шлях він виконав за останні кілька років.

Щодо «кращої актриси» — ось це дійсно складне питання. Я люблю марго роббі і «тоня проти всіх» — це один зМоїх улюблених фільмів, якби я щось змінювала в номінаціях, я б хотіла, щоб цей фільм брав участь у більшій кількості номінацій.

І ось далі ще складніше-тому що френсіс макдермонд відмінно зіграла в «трьох білбордах», і є ще сірша ронан і її роль в «леді берд». Це моя улюблена трійця, але якщо доведеться вибирати одну — це точно марго роббі.

Як змінився голлівуд після недавньої хвилі скандалів?

Брайан маклафлін:

Я сподіваюся, що ставлення до сексуальних домагань вже змінилося, і змінилося назавжди: подивіться на ситуацію кілька років тому і ще раніше, і ту динаміку, яка сталася протягом останнього року.

Є інституційні зміни: багато гільдії, в тому числі, гільдія продюсерів, випустили спеціальні правила і рекомендації щодо протидії сексуальним домаганням. Є сильні зміни щодо захисту всіх людей, але особливо, для захисту жінок, які працюють в індустрії.

Вже прописані правила і стягнення за домагання, заборона «послуги за послугу» — не можна отримати роль або роботу в обмін на секс. Можливо, такі речі очевидні, і не варто було б їх промовляти але виявилося, що потрібно було їх проговорити, прописати, зробити правилами.

Харві вайнштайн став класичним прикладом: він виключений з гільдії продюсерів, його компанія оголосила себе банкрутом — великий сюрприз, але мало кому його не шкода.

Джо байрон:

Якісні зміни — ще попереду. Після хвилі сексуальних домагань залишається ще один аспект-рівна оплата праці для жінок і чоловіків. Їм обов’язково потрібно працювати в голлівуді в змішаних командах, 50/50, на рівних умовах.

Марлі робертс:

У мене в голлівуді не було негативного досвіду — моїми колегами були і залишаються чудові чоловіки і жінки. Але я вважаю, що у мене не було б таких можливостей, якби не жінки, які вторували мені дорогу. І я думаю, що нам, нинішньому поколінню, потрібно прокладати свій власний шлях.

чи прийдуть жінки на церемонію в чорних глухих сукнях?

Брайан маклафлін:

Не впевнений, що тренд «все в чорному» буде актуальний для «оскара». Я також хотів би відзначити, що вважаю нечесною і несправедливою критику на адресу жінок, які одягаються у відкриті сукні. Це все одно, що сказати, що жінка, одягнена сексуально, просить про згвалтування.

Люди часто критикують такий стиль і запитують: чому ти так одяглася? ми всі знаємо, що це несправедливо і неправильно. Але жінки самі критикують один одного щодо манери одягатися. При цьому не варто забувати: одне з прав жінок-одягатися так, як вони хочуть! і часом ті ж люди, які критикують інших за відверті наряди, самі одягаються досить відверто. Я терпіти не можу подібні коментарі-якщо жінки відчувають себе красивими і сексуальними-прекрасно, не варто їх за це критикувати.

Марлі робертс:

Я вважаю, що в чому людям комфортно, в тому їм і варто ходити. Якщо хочеться одягнутися в чорне на знак солідарності з тими жінками і чоловіками, які стали жертвами сексуальних домагань на роботі, — будь ласка.

Щодо того, чи носити відкриті сукні — кожен буде приймати це рішення сам. Тут ніхто не може давати пораду.