через кілька днів, в неділю, 4 березня, одна з головних кінобітв року буде закінчена: в голлівуді роздадуть 23 золотих статуетки, і деякі номінанти, цілком можливо, отримають не одну, а кілька нагород.
Традиційно видача “оскарів” відбувається в останній тиждень лютого, проте цього року через проведення олімпіади церемонію перенесли на перші вихідні березня.
90-я ювілейна церемонія унікальна завдяки своїм номінантам. За золоту статуетку в номінації “кращий режисер” бореться грета гервіг – п’ята в історії кінопремії жінка, яка претендує на премію “оскар”.
За звання “кращий оператор” вперше бореться жінка-рейчел моррісон. На звання кращого документаліста претендує янс форд-трансгендер, відкрито говорить про свою зміну статі. Один з основних кінотрендів, на думку голлівудських кінокритиків і співробітників індустрії, – історії одностатевого кохання.
Російська служба бі-бі-сі розбиралася, які фільми і актори можуть перемогти і чому, як сильно змінилася “фабрика мрій” після хвилі скандалів про сексуальні домагання і позначиться це на зовнішньому вигляді і поведінці голлівудських зірок на самій церемонії.
як зробити фільм, який отримає номінацію на “оскар”?
Класичний голлівудський рецепт фільму-претендента на “оскар” складається з трьох компонентів: сильна історія, акторська гра і сильний соціальний або політичний меседж, до яких американська кіноакадемія відчуває особливий пієтет.
Як приклад тут люблять наводити фільми “в центрі уваги” – про розслідування журналістів американської газети “бостон глоб” про сексуальні домагання і педофілії всередині католицької церкви, “ерін брокович” – біографічна стрічка про долю американської правозахисниці, яка бореться проти корпорації, що забруднює навколишнє середовище, і “білі шоломи” – короткометражна документальна стрічка про волонтерський рух в сирії.
Джо байрон, професор лос-анжелеської кіношколи:
По-перше, потрібні вміння і майстерність – фільм повинен бути ідеальним з точки зору виконання. Друге-кіно має захоплювати, ви повинні відразу ж проявити ставлення до історії, яка розповідається.
Режисери-вони ж оповідачі, і що мені імпонує у фільмах, які цього року номіновані на “оскар”, це їхні історії.
Що відбувається з нами, коли ми сидимо в кінотеатрі і бачимо історію, яка раптово знаходить в нас відгук? ми забуваємо про наше власне життя і власні проблеми, ми віддаємо себе історії і кризи, про які йде мова у фільмі.
Але найбільші картини, які змінюють наше життя і отримують “оскари”, – це ті, за допомогою яких ми задаємо собі питання про наше власне життя, це ті фільми, про які ми думаємо перед сном, після того, як їх подивилися, і про які думаємо на ранок.
Голлівуд завжди любив історії про людей, які перемагають обставини. Як правило, це історії про людину, яка щиро хоче чогось, але є перешкода, і ця людина або отримує бажане, або ні, але це історія боротьби.
Але що набагато важливіше самої історії – причина, по якій вона розповідається в той чи інший час.
Великі студії не люблять сильні соціальні або політичні меседжі і уникають їх. Такими історіями, як оскароносна “в центрі уваги”, сценарій якої довгий час знаходився в чорному списку, займалися незалежні кінокомпанії, які подолали безліч перешкод.
Марлі робертс, кінопродюсер і актриса:
Дуже зрозумілий приклад політичного і соціального послання – фільм “секретне досьє” стівена спілберга. Це картина, зроблена великою кінокомпанією про роль дуже сміливих журналістів, які розсекретили документи пентагону про війну у в’єтнамі. Враховуючи те, як в ті роки ставилися до медіа, як публікувалася певна інформація, це явно перегукується з тим, що відбувається зараз.
які історії задають тон цього року?
Історії кохання-безумовна голлівудська класика, але в 2018 році у неї особливий тренд – одностатева складова. Про це – “клич мене своїм ім’ям”, фрагментарно – “леді берд” і “форма води”.
Брайан маклафлін, член американської гільдії кінопродюсерів:
Історії геїв зараз приймаються набагато легше і ширше, це показується не як щось незвичайне, як у фільмі “клич мене своїм ім’ям”, де такі відносини були показані як допустимі.
У фільмі “леді берд” один з героїв відчував сором через те, що був геєм, але героїня дуже добре його зрозуміла і прийняла, і в цьому дуже важливий і сильний урок.
Говорячи про “клич мене своїм ім’ям” – дещо дивно виглядає вік персонажа: якби він був хоча б роком старше, в америці це б прибрало деякі питання навіть з точки зору маркетингу, тому що зараз багато хто може сказати, що цей фільм – про спокушання підлітка (один з героїв фільму – 17-річний молодий чоловік, неповнолітній з точки зору американського законодавства – прим. Ред.). Таким чином, якби він був на рік старше, це б прибрало звинувачення.
Марлі робертс:
“клич мене своїм ім’ям” – цей фільм, про який я багато думала, коли вийшла з кінотеатру. З точки зору американського законодавства, ці відносини-поза законом, але, за італійськими законами (дія картини відбувається в італії – бі-бі-сі), де 14 років – вік сексуальної згоди, все добре.
Я думаю, творцям” клич мене своїм ім’ям ” вдалося розповісти історію кохання. Так, двоє цих чоловіків-геї, але не в цьому ж сіль. Найголовніше-це двоє людей, які люблять один одного і все навколо, – і це знайде відгук в серцях багатьох людей. І, звичайно, особливо зворушливим виглядає ставлення до подій батьків еліо.
Чим номінанти 90-ї ювілейної церемонії “оскар” відрізняються від своїх попередників? відсутність єдиного фаворита, який збере “урожай” статуеток – одна з відмінних рис “оскара-2018”.
Більшість історій, номінованих на” оскар ” цього року, викликають більше суперечок, ніж однозначної згоди щодо лідера.
Хто може перемогти в номінації “кращий фільм”?
Брайан маклафлін:
У категорії переможців я був би радий бачити “геть”, але я думаю, переможуть” три білборди на кордоні еббінга, міссурі “або”форма води”.
Джо байрон:
“дюнкерк” – прекрасний фільм, абсолютно приголомшливий,” геть ” – фільм, зроблений простими людьми без великих грошей. Ти дивишся такий фільм і щось відчуваєш, є емпатія і є є відгук в серці.
Марлі робертс:
Я особисто таємно сподіваюся на призи для “форми води” і “леді берд”.
“леді берд” – особливий фільм, і він вийшов в особливо актуальний момент. Це історія про двох людей, подібних яким ми досі ніколи не бачили, вони дуже показові в цей момент. Це також історія про жінок, які знімають фільми, жінок, які надихають персонажів, жінок-лідерів і жіночих моментах, ось це все дає мені особливу надію з приводу і кіноіндустрії, і світового лідерства.
Хто може перемогти в категоріях “кращий актор “і”краща актриса”?
Джо байрон:
У гері олдмена проблеми (актор звинувачується в тому, що вдарив дружину телефонною трубкоюу присутності дітей – бі-бі-сі), але його акторська гра у фільмі “темні часи” настільки неймовірна, що у нього є всі шанси на перемогу.
Брайан маклафлін:
Я думаю, у гері олдмена є всі шанси перемогти в номінації “кращий актор”. Краща актриса другого плану-швидше за все, елісон дженні.
Я думаю, френсіс макдорменд, найімовірніше, переможе в номінації “краща актриса”. Я також сподіваюся, що переможе марго роббі, тому що я вважаю, що фільм “тоня проти всіх” просто чудовий.
Найкращий актор другого плану-сем роквілл, і це цікаво, тому що він завжди був у категорії “інді-акторів”, крім його ролі в “залізній людині”.
Марлі робертс:
Я впевнена, що головний фаворит в номінації “краща чоловіча роль” – це гері олдмен. Я спостерігала за тімоті шаламе особисто, я бачила його у виставі в нью-йорку, він був суперзіркою. Ви не уявляєте собі, який шлях він виконав за останні кілька років.
Щодо “кращої актриси” – ось це дійсно складне питання. Я люблю марго роббі і “тоня проти всіх” – це один зМоїх улюблених фільмів, якби я щось змінювала в номінаціях, я б хотіла, щоб цей фільм брав участь у більшій кількості номінацій.
І ось далі ще складніше-тому що френсіс макдермонд відмінно зіграла в “трьох білбордах”, і є ще сірша ронан і її роль в “леді берд”. Це моя улюблена трійця, але якщо доведеться вибирати одну – це точно марго роббі.
Як змінився голлівуд після недавньої хвилі скандалів?
Брайан маклафлін:
Я сподіваюся, що ставлення до сексуальних домагань вже змінилося, і змінилося назавжди: подивіться на ситуацію кілька років тому і ще раніше, і ту динаміку, яка сталася протягом останнього року.
Є інституційні зміни: багато гільдії, в тому числі, гільдія продюсерів, випустили спеціальні правила і рекомендації щодо протидії сексуальним домаганням. Є сильні зміни щодо захисту всіх людей, але особливо, для захисту жінок, які працюють в індустрії.
Вже прописані правила і стягнення за домагання, заборона “послуги за послугу” – не можна отримати роль або роботу в обмін на секс. Можливо, такі речі очевидні, і не варто було б їх промовляти але виявилося, що потрібно було їх проговорити, прописати, зробити правилами.
Харві вайнштайн став класичним прикладом: він виключений з гільдії продюсерів, його компанія оголосила себе банкрутом – великий сюрприз, але мало кому його не шкода.
Джо байрон:
Якісні зміни – ще попереду. Після хвилі сексуальних домагань залишається ще один аспект-рівна оплата праці для жінок і чоловіків. Їм обов’язково потрібно працювати в голлівуді в змішаних командах, 50/50, на рівних умовах.
Марлі робертс:
У мене в голлівуді не було негативного досвіду – моїми колегами були і залишаються чудові чоловіки і жінки. Але я вважаю, що у мене не було б таких можливостей, якби не жінки, які вторували мені дорогу. І я думаю, що нам, нинішньому поколінню, потрібно прокладати свій власний шлях.
чи прийдуть жінки на церемонію в чорних глухих сукнях?
Брайан маклафлін:
Не впевнений, що тренд “все в чорному” буде актуальний для “оскара”. Я також хотів би відзначити, що вважаю нечесною і несправедливою критику на адресу жінок, які одягаються у відкриті сукні. Це все одно, що сказати, що жінка, одягнена сексуально, просить про згвалтування.
Люди часто критикують такий стиль і запитують: чому ти так одяглася? ми всі знаємо, що це несправедливо і неправильно. Але жінки самі критикують один одного щодо манери одягатися. При цьому не варто забувати: одне з прав жінок-одягатися так, як вони хочуть! і часом ті ж люди, які критикують інших за відверті наряди, самі одягаються досить відверто. Я терпіти не можу подібні коментарі-якщо жінки відчувають себе красивими і сексуальними-прекрасно, не варто їх за це критикувати.
Марлі робертс:
Я вважаю, що в чому людям комфортно, в тому їм і варто ходити. Якщо хочеться одягнутися в чорне на знак солідарності з тими жінками і чоловіками, які стали жертвами сексуальних домагань на роботі, – будь ласка.
Щодо того, чи носити відкриті сукні – кожен буде приймати це рішення сам. Тут ніхто не може давати пораду.